Strona główna > Foto, Wydarzenia > Stadion wrocławski – dzień otwarty

Stadion wrocławski – dzień otwarty

18 października 2010 Dodaj komentarz Go to comments

Ostatni nawał wydarzeń spowodował, że część relacji pojawia się na blogu z pewnym opóźnieniem. Oto taki „żywy” przykład. W ubiegłą niedzielę (10. października) był dniem otwartym Wrocławskiego Stadion, a dokładniej to jego budowy. Oczywiście nie mogło mnie tam zabraknąć… a właściwie to nie tylko mnie ale i… kilkunastu tysięcy Wrocławian.

Razem z Kaśką i Krzyśkiem postanowiliśmy udać się na miejsce korzystając z darmowego autobusu, który kursował od dawnej zajezdnie przy Legnickiej. Już z daleka można było zauważyć tłumy, które jak się okazało, parły na nowy stadion (no dobrze będąc bardziej ścisłym do darmowych autobusów). Ze względu na duży ścisk oraz spore szanse na to, że nie uda nam się cało przeżyć tej podróży, postanowiliśmy w końcu skorzystać z MPK (i wydać na 2,40 na bilet). Do stadion dotarliśmy bez większych problemów (lekkich korków nie liczę – bo to  wrocławski standard). Przy samym obiekcie, prócz tłumów zwiedzających, przywitał nas autobus w barwach Śląska.

Autobus Śląska

Na szczęście już kilka tygodni temu odwiedziliśmy już ShowRoom (o czym możecie poczytać tutaj) i był to świetny pomysł, gdyż tym razem raczej nie udało by się nam go zobaczyć. Kolejka do baraków z lożami vipowskimi była spora i pewnie ponad z godzinę zajęło by nam czekanie na obejrzenie kilkuminutowej prezentacji.

Tłumy zwiedzających przy stadionie wrocławskim

Udaliśmy się więc niemal natychmiast w kierunku budowy oraz wejścia na stadion. Z zewnątrz robi on duże wrażenie, jednak stojąc na murawie, efekt był już znacznie mniej spektakularny. „hmmm nie za duży ten stadion” – takie były nasze komentarze. Nie wiem czy wynikało to z niedokończenia prac (i stania, de facto, na placu budowy) czy też bardziej z faktu, że widziałem już takie areny piłkarskie jak Santiago Bernabeu w Madyrcie, Camp Nou w Barcelonie czy choćby stadion w Hamburgu (Imtech Arena), na którym rozgrywane były mecze mistrzostw świata w Niemczech w 2006 roku. Być może za duże wymagania, bo słyszane tu i ówdzie komentarze innych zwiedzających były nieco bardziej entuzjastyczne. Co ciekawe nie byli to tylko kibice śląska ale całe rodziny, począwszy od maluchów w wózkach na seniorach kończąc. Jak widać idea stadionu nie jest zła i jeżeli tylko będą ciekawe imprezy to o publiczność bym się nie martwił.

Wracając jednak do moich wrażeń. Aktualnie plac budowy stadionu, owszem, zobaczyć można ale jakiegoś wielkiego szału póki co się nie spodziewajcie (o ile już jakieś większe stadiony w życiu mieliście okazję widzieć na żywo). Czekam więc na dokończenie budowy i oficjalne otwarcie – mam nadzieję, że bardziej spektakularne.

Stadion z zewnątrz

Stadion z zewnątrz prezentuje się całkiem okazale.

Wejście na murawę

Widok z murawy

Trybuny

Wycieczka jak wycieczka, jednak chyba najbardziej utkwiła nam w pamięci droga powrotna. Ponownie postanowiliśmy „być sprytni” i skorzystać z komunikacji publicznej. Autobus, który jeździe w pobliżu stadionu to 403. Jego kurs kończy się daleko za granicami miasta. Przypominam, była niedziela, tak więc rozkład obowiązywał weekendowy i zgodnie z planem autobus jeździł co 30 minut… problem w tym, że… nie koniecznie jeździł… otóż jeden z nich nie przyjechał. Czekanie godzinę na kolejny nie wpłynęło na nasze moralne zbyt pozytywnie. Na szczęście pogoda dopisała a i towarzystwo było raczej optymistycznie nastawione do życia, więc oprócz sporej ilości ironicznych komentarzy, jakoś poradziliśmy sobie z faktem długiego oczekiwania. Obawiam się jednak, że kibice i zwiedzający, którzy przybędą na Euro mogą nie wykazać się, aż taka cierpliwością i nawet stadion za 1 mld PLN nie przesłoni kiepskiego wrażenia z organizacji całej imprezy.

Dla ciekawskich pełna galeria.