tomiga.net

Od kilku dni dzieje się jakaś katastrofa z serwisem prv.pl oferujący m.in darmowe, przyjazne aliasy, na których bazowały wszystkie moje prywatne projekty. Awaria mocno utrudniła dostęp do moich stron osobom postronnym. Na prv, symptomy problemów, zaczął przejawiać już jakiś czas temu, tym razem miarka się jednak przebrała. Postanowiłem wykupić własną domenę.

Domena, jak to domena, powinna łatwo się kojarzyć, być w miarę krótka i prosta do zapamiętania, a także dostępna czyli krótko mówiąc… być sexy 😉

Zapomniałbym o jeszcze jednej, bardziej przyziemnej kwestii, a mianowicie cenie. Oczywiście nie może być zbyt droga, ponieważ jej użycie ma charakter nie komercyjny i nie będzie przynosić bezpośrednich dochodów. Po zasięgnięciu rad, na firmowej liście mailingowej, z którego pośrednika skorzystać podczas rejestracji, pochlebnymi opiniami oraz przystępnymi cenami mógł pochwalić się ovh.pl, gdzie ostatecznie wykupiłem domenę.

Strona WWW

Fakt zakupienia własnej domeny stało się też motywatorem do odświeżenia, w końcu, mojej strony domowej. Ostatni raz redesign przeszła ona bowiem w 2005 roku, co w świecie technologii jest równoznaczne z kilkoma epokami. Od tego czasy zmieniły się standardy zarówno techniczne jak i wizualne. Przeobrażeniu uległ także charakter takich stron, szczególnie, że każdy z moich projektów ma oddzielną, poświęconą tylko jemu witrynę, zaś dłuższe wpisy oraz aktualności umieszczam na blogu (który właśnie czytasz).

Założenia

Przy projektowaniu poprzednich wersji kierowałem się kilkoma założeniami. Nie mogła to być strona dynamiczna (po stronie serwera), udostępniałem ją bowiem na darmowych hostingach pozwalających jedynie na przechowywanie HTMLa. Dzisiaj, ze względu na serwis MovieStats, i tak mam wykupiony hosting komercyjny pozwalający nie tylko na używanie php ale i bazy danych.

Dawniej, prace nad homepagem służyły także poznaniu konkretnych technologii. Dzisiaj, w dobie tak potężnych narzędzi jak WordPress, a także dostępności dużej ilości profesjonalnie wykonanych szablonów, na “grzebanie się” w czystym HTMLu szkoda czasu.

Wnioski były więc następujące. Potrzebowałem wizytówki w sieci. Miejsca nowoczesnego, przyjaznego dla oka, lekkiego oraz takiego, które można stosunkowo szybko wykonać nie poświęcając temu zajęciu kilku tygodni z życiorysu.

Design

Kolejną ważną kwestią jest stylistyka. Odwiedzając moją poprzednią witrynę możecie zauważyć, że cenię sobie prostotę, minimalizm, nowoczesność, przejrzystość (no dobra menu w CSS nieco się rozjeżdżały, w nowszych przeglądarkach) i funkcjonalność. Wszystkie te cechy świetnie łączy ze sobą styl interfejsu zastosowany w nowym Windowsie 8. Tak, Metro UI (od niedawna funkcjonujący pod nową nazwą Modern UI) bardzo przypadło mi do gustu (choć jeżeli chodzi o sam system, to na pewno przez bardzo długi czas pozostanę przy Windows 7).

Narzędzia

Skoro miałem już zdefiniowane potrzeby i ogólny pomysł na stronę wizualną, pozostało znaleźć odpowiednie narzędzie. Tak oto, po kilkunastu minutach szukania, trafiłem na nowoczesny szablon stworzony przez Thomasa Verelsta na Metro UI Template

Bazując na nim, w ciągu kilku godzin, stworzyłem własną wizytówkę w sieci. Template ten choć, na pierwszy rzut oka, wydaje się dosyć zaawansowany, przy znajomości HTML, JavaScript, CSS i PHP można stosunkowo szybko zaadoptować do własnych potrzeb. Aby używać go online trzeba przekazać twórcy darowiznę (min. 10 Euro/USD). Jednak do testów można pobrać sobie wersje Lite (która na dobrą sprawę w zupełności by mi wystarczyła). Po wypróbowaniu stwierdziłem, że to kawał dobrej roboty, a mój wolny czas jest cenniejszy niż 10 USD i ostatecznie zdecydowałem się na to rozwiązanie.

Tomiga w Sieci

Moja strona domowa nadal działa, wciąż zawiera ona kilka unikalnych treści jednak z biegiem czasu (czytaj wkrótce) postaram się przenieść jej zawartość na tomiga.net

Od tej pory wszystkie moje prywatne projekty są teraz dostępne w domenie. I tak znajdziecie tam:

  • Tomiga Linkslinks.tomiga.net
  • Biznes Filmowybiznesfilmowy.tomiga.net
  • MovieStatsmoviestats.tomiga.net
  • R2DoR2Do.tomiga.net
  • Tomiga Blog – blog.tomiga.net (choć w tym przypadku nadal możecie używać tomiga.wordpress.com)

a także przyjaźniejsze linki do moich strona na wybranych portalach:

Na koniec nie pozostało mi nic innego niż zaprosić Was na: tomiga.net

P.S Wszelkie uwagi, wskazówki, komentarze, a nawet konstruktywną krytykę ;), do mojej nowej wizytówki w sieci, mile widziane.

  1. 6 grudnia 2012 o 21:28

    Literówka: „kawał dobrej robot”. Tomek, potrzebujesz proofreadera, jak to się teraz modnie zwykło nazywać 😉 Jeśli zaś mowa o Metro UI, to mam dokładnie przeciwne odczucia – bebechy jakby lepsze, ale to koszmarne GUI… Cóż, o gustach się ponoć nie dyskutuje 😉

    • 6 grudnia 2012 o 21:35

      Mam… ale żona jest na angielskim (i nie miała jak sprawdzić 😉

    • 6 grudnia 2012 o 21:35

      a Modern UI mi się i tak podoba 😉

    • 6 grudnia 2012 o 21:59

      aa jeszcze jedna uwaga, nie wiem jak Modern UI sprawdza się przy bardziej skomplikowanych aplikacjach bo tam rzeczywiście może być problem z użytecznością ale przy niewielkiej liczbie opcji jest efektywny i efektowny

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

