Strona główna > Foto, Podróże > Kreta: Wioski i miasteczka

Kreta: Wioski i miasteczka

23 października 2014 Dodaj komentarz Go to comments

Ostatniego weekendu naszego pobytu na Krecie, postanowiliśmy pozwiedzać jeszcze samodzielnie okolice. Niestety jak już Wam wcześniej wspominałem lokalna komunikacja publiczna niespecjalnie rozpieszcza jeżeli chodzi o możliwość dostania się do nieco mniejszych miejscowości. Stąd po zbadaniu alternatyw postanowiliśmy skorzystać z oferty jednej z firm prowadzących różnego rodzaju wycieczki po okolicy Rethymno.

Po ulicach tego miasta jeździ kilka charakterystycznych ciuchci turystycznych. Jedna z nich o kolorze czerwonym jest własnością firmy Talos Express. Oferuje ona kilka różnych wycieczek w okolicach Rethymno. Po przeanalizowaniu oferty skusiliśmy się na wycieczkę określaną jako Premium Tour, po pięciu lokalnych miejscowościach.

W oznaczone miejsce podjechał bus, w którym mogło zmieścić się maksymalnie 8 osób. Oprócz nas była jeszcze trójka amerykanów. Z pojazdu powitał nas kierowca i przewodnik w kapeluszu, wyglądający jak Chuck Norris. Okazało się, że z pochodzenia jest on Holendrem, ale tak spodobała mu się sielanka na kreteńskiej prowincji, że postanowił się tam osiedlić. Znający kilka języków i wyglądający na rasowego obieżyświata był naszym kierowcą i przewodnikiem. Ruszyliśmy więc w kierunku pierwszej miejscowości, aby poczuć klimat prawdziwej Krety.

Episkopi

Pierwszym przystankiem okazało się niewielkie miasteczko zamieszkane przez około 1000 mieszkańców, Episkopi. Ze względu na swoje położenie (między Apokoronas i Rethymno) w przeszłości (w szczególności podczas okupacji tureckiej) było teatrem wielu bitew. Kilkanaście wolnych minut poświeciliśmy na spacer po wąskich uliczkach z charakterystyczną kamienną zabudową.

Argiroupoli (Lappa)

Druga miejscowość na naszej trasie jest nieco bardziej rozpoznawalna. Była to bowiem Argiroupoli znana w starożytności jako Lappa. Słynie ona na wyspie z licznych strumieni spadających kaskadowo ze skał przypominających mini wodospady. Jest celem wizyty wielu turystów ze względu na niecodzienny widok, który tworzą liczne tawerny umieszczone w naturalnej scenerii.

Filaki

Kolejnym miejscem do którego prowadził nasz plan wycieczki była niewielka wioska Filaki. Zbyt wiele ciekawego o niej samej napisać nie mogę, wstąpiliśmy tam jednak na zaproszenie naszego przewodnika. W tych okolicach bowiem jego znajomi mają domowej roboty przetwory. Są to oczywiście wina i oliwy. Mieliśmy okazję przyjrzeć się produkcji wina domowej roboty, a także je zdegustować i dokonać ewentualnych zakupów.

Jezioro Kournas (Kournas Lake)

Jezioro Kournas jest jedynym akwenem słodkowodnym na Krecie. Jego obwód to 3,5 km. Jezioro jest ślicznie położone u stóp Gór Białych, które odbijają się w powierzchni wody. Samo jezioro i jego okolice jest chronione pod patronatem programu Natura 2000.

Georgioupoli

Ta niewielka niegdyś wioska, współcześnie przeistoczyła się w miasteczko turystyczne pełne kawiarni, tawern i hoteli. Największą atrakcją okolicy jest długa, 9 km plaża – Kalivaki Beach.

Jednak to co najczęściej trafia na widokówki z tej okolicy to niewielki kościół Agios Nikolaos położony bardzo romantycznie na mini półwyspie do którego dochodzi się kamienistą drogą.

Warto się przejść też po samym miasteczku ku jego portowi.

Wycieczka ta pozwoliła w dosyć krótkim czasie (nie posiadając własnego samochodu) na odwiedzenie mniejszych, mniej lub bardziej popularnych miejscowości na wyspie, które lepiej pozwalają poznać jej klimat i koloryt. Niewątpliwie jest to interesująca opcja na zwiedzanie, gdy nie ma się własnego, niezależnego środka transportu.

Pełna galeria z tej wycieczki tutaj.

Wszystkie wpisy poświęcone wycieczce na Kretę oznaczone zostały tagiem Kreta

1. 31 października 2014 o 18:13

Staram sie podjechać nawet do najtrudniejszego zakątka w Katowicach. Polecam moje usługi hydraulik katowice