Strona główna > Inne, Internet, Słówka > Jubileusz: 5 lat i ponad 100 000 odsłon Tomiga Blog

Jubileusz: 5 lat i ponad 100 000 odsłon Tomiga Blog

5 września 2015 Dodaj komentarz Go to comments

tomiga blogNiedawno zauważyłem, że blog zbliża się do granicy 100 000 odsłon i właśnie zdałem sobie sprawę że 5 września (czyli dzisiaj) mija 5 lat od opublikowania pierwszego wpisu na Tomiga Blog. Z tej podwójnej okazji wypadałoby zrobić więc krótkie podsumowanie jego istnienia.

Podsumowanie zacznę od garści statystyk.

Ogólne

WordPressowe Insights z przed publikacji tego posta.

stats 5 lat

Najczęściej klikane wpisy

  1. Recenzja: Sony A6000 okiem użytkownika NEX 5N
  2. Teneryfa: Kurorty czyli północ czy południe wyspy
  3. Rejestracja karty SIM nie powiodła się
  4. WordPress i „Read more”
  5. SmartWatch czyli zegarek z androidem
  6. Recenzja: Sony Zeiss 16-70mm f/4 Vario-Tessar T* ZA OSS (SEL 1670Z)
  7. HTC Desire – po 3 miesiącach użytkowania
  8. Teneryfa: Podsumowanie
  9. Znikający dysk SSD
  10. Czy projektor zastąpi telewizor?

Z premedytacją nadałem tytuł tej sekcji najczęściej klikane wpisy, a nie na przykład najczęściej czytane bądź po prostu najlepsze. Oczywistą oczywistością dla mnie (mam nadzieję że i dla Was) jest bowiem fakt, że ilość klików nijak się ma do jakości tekstu (choć akurat z wpisu numer 1 jestem bardzo zadowolony). Dodatkowo „klikany” nie koniecznie musi oznaczać „czytany”…

Jasno jednak widać, że jeżeli ktoś ma ochotę zarabiać na blogach powinien iść w kierunku technologiczno-gadżeciarskim lub poradnikowym ponieważ takiego rodzaju wpisy najchętniej się… klikają.

Państwa

Czyli z jakich krajów (oprócz Polski) klikają użytkownicy (co oczywiście nie oznacza, że z tych krajów oni pochodzą). Ta statystyka dostępna jest w WordPressie dopiero od 2012 roku. Oto jak przedstawia się dla mojego bloga.

  1. Wielka Brytania
  2. Niemcy
  3. Stany Zjednoczone
  4. Finlandia
  5. Irlandia
  6. Hiszpania
  7. Unia Europejska
  8. Holandia
  9. Norwegia
  10. Francja
  11. Szwecja

Jak widzicie tutaj jest 11 pozycji, a to ze względu na nieco abstrakcyjną Unię Europejską, która znalazła się w zestawieniu. W sumie blog został odwiedzony z ponad 100 krajów. Jeżeli dziwi Was wysoka pozycja Finlandii to zapewne sprawka moich współpracowników z firmy… którzy czasami zostają przekierowani na ten blog, kiedy szukają jakiejś porady/informacji na tematy, o których miałem okazję coś napisać.

Kategorie

Jeżeli chodzi o kategorie w których umieszczane są wpisy oraz ilość wpisów zakwalifikowanych do każdej z nich, przedstawiają się one następująco. Tutaj mała uwaga, jeden wpis może zostać przydzielony do kilku kategorii.

  1. Film (180)
  2. Wydarzenia (117)
  3. Foto (115)
  4. Podróże (62)
  5. Gry i konsole (54)
  6. Słówka (35)
  7. Technologie i Gadżety (29)
  8. Inne (21)
  9. Internet (19)
  10. Informatyka i Zarządzanie (16)

Po wpisach wydawać by się mogło, że na blogu dominuje tematyka filmowo-imprezowa (wydarzenia) oraz fotograficzno-podróżnicza. Fotografii jest rzeczywiści sporo ale do tej kategorii trafiają wszystkie wpisy ilustrowane moimi zdjęciami. Co ciekawe tematy technologiczno-gadżetowe, które generują największy ruch na stronie są stosunkowo rzadkie (ale dosyć dogłębne i dzięki temu wysoko klasyfikowane w wyszukiwarkach).

No dobrze to jak w takim razie ma się sprawa z wpisami filmowymi… 10 najczęściej klikanych wpisów z tej kategorii (z wyłączeniem wpisów poświęconych Biznesowi Filmowemu, które mają nieco sztucznego ruchu dzięki z przekierowaniom ze strony oficjalnej gry).

  1. American Film Festival 2010: Piątek
  2. Film: Trzy metry nad niebem (Tres metros sobre el cielo)
  3. Film: Sala samobójców
  4. Helios Nowe Horyzonty
  5. Co warto obejrzeć w polskich serwisach VOD za darmo
  6. AFF 2012: Comic-Con Epizod V: Fani kontratakują (Comic-Con Episode IV: A Fan’s Hope)
  7. Film: Nietykalni (Intouchables)
  8. Tomiga Film Awards 2013
  9. Film: Wyspa tajemnic (Shutter Island)
  10. „The Social Network” – lektura obowiązkowa dla naszych dzieci

Zaskoczeni?… no ja bardzo. Pierwsze miejsce to jeden dzień z relacji poświęconej American Film Festival gdzie wyświetlano Wyjście przed sklep z pamiątkami i Kaboom…. i chyba właśnie ten drugi, bardzo dziwny, film przykuwa uwagę (widziałem sporo odnośników z Filmwebu).

Natomiast pierwszym wpisem w całości poświęcony konkretnemu tytułowi jest hiszpańska produkcja skierowania do młodzieży Trzy metry nad niebem… Pewnie większość z Was kompletnie nie kojarzy…. Nic dziwnego… niezbyt mądry, ale całkiem sprawnie nakręcony i z bożyszczami hiszpańskich nastolatek (-ów) w rolach głównych (to może tłumaczyć też wysoką pozycję Hiszpanii na liście państw, z których następuje przekierowanie na bloga… oczywiście trafili tutaj zapewne z wyszukiwarek).

Trzeci film ponownie opowiada o młodzieży i tym razem jest to polska produkcja. Zaskoczeniem może być film z miejsca 6. ale zapewne swoją wysoką pozycję zawdzięcza faktowi, że wpis ten „przedrukowany” był w środowisku graczy na serwisie PolyGamia (gdzie również był link do bloga).

Podsumowanie właściwe

Wygląda więc na to, że bloga właściwie nikt nie czyta, a przynajmniej tych, moim zdaniem, najciekawszych wpisów (które znajdziecie w podsumowaniach). A 100 000 odsłon wygenerowało się głównie ze względu na stosunkowo wysoką pozycję bloga w Google (przez te kilka lat wyrobił sobie już trochę renomę odnośnie jakości treści) – swoją drogą co to jest 100 000 odsłon, byle youtuber ma dzisiaj milion na jednym filmiku…

Gdy zaczynałem zabawę z blogowaniem wydawało mi się, że będą go odwiedzać głównie moi znajomi… okazało się jednak, że oni mają już poważniejsze rzeczy na głowie – jak masowe like’owanie zdjęć znajomych pociech – i nie mają czasu na głupoty.

Natomiast dosyć niespodziewanie dzięki pisaniu poznałem „wirtualnie” kilka ciekawych osób, które również udzielają się w sieci i mają, przynajmniej częściowo, podobne zainteresowania do moich, co często prowadzi do interesujących dyskusji (i to nie zawsze ograniczonych do komentarzy pod wpisami).

Na końcu nie będzie więc podziękowania dla tych wszystkich, którzy odwiedzają Tomiga Blog… a to z prostej przyczyny, że sama jego koncepcja, zawarta zresztą w jego podtytule „Tomiga prywatnie” oznacza, że tworzę go głównie ze swojej próżności i jeżeli wracacie tutaj to tylko i wyłącznie dlatego, że znajdujecie tutaj coś ciekawego dla siebie, a nie z sympatii do mojej skromnej osoby 😉

Z tego też powodu nie będę zadawał pytań o to, o czym chcielibyście poczytać w przyszłości… bo piszę o bardzo różnych rzeczach, które aktualnie mnie interesują i tematów mi nie brakuje (mam materiału 50 kolejnych wpisów…) brakuje mi tylko czasu na ich solidne przygotowanie (stąd relacje z wakacji opóźnione są już o ponad rok…).

Fajne jest natomiast to, że choć samo prowadzenie bloga zajmuje sporo czasu to jednak nadal czerpię satysfakcję z tworzenia nowych wpisów. Z tego miejsca chciałem również podziękować KaTe (czyli mojej żonie), która skrupulatnie wyłapuje moje błędy w już opublikowanych postach i jest najwierniejszą fanką bloga – prędzej czy później czyta wszystkie wpisy – i nie naprawdę nikt nie każe jej tego robić ;).

Ze swej strony mam tylko nadzieję, że dzięki Tomiga Blog dowiedzieliście się czegoś ciekawego lub zainteresował Was jakiś temat, o którym do tej pory nie mieliście pojęcia… i skłonił Was do dalszym poszukiwań i poszerzania horyzontów. Jeżeli tak się stało to moja satysfakcja z tego faktu jest ogromna.

W takim razie… do kolejnej notki, drodzy goście… kimkolwiek jesteście, gdziekolwiek jesteście.

  1. 5 września 2015 o 21:39

    Sto lat dla Twojej rodziny, Ciebie i Twojego bloga. W tej kolejności 🙂

    „byle youtuber ma dzisiaj milion na jednym filmiku…” Taaa. Co my możemy zrobić… Apropo żon. Mam jeszcze lepiej, bo moja nie pozwala mi nic opublikować przed sprawdzeniem :):)

    • 5 września 2015 o 22:19

      No ja mam trochę więcej wolności i mogę publikować co chcę… 😉

  2. Sebek
    17 października 2015 o 21:44

    Wspaniałe podsumowanie, liczę na to, że nie jedyne takie na tym blogu i będziesz dalej sobie pisał, a my będziemy mogli sobie to czytać 😉

    Pozdrawiam Twoją rodzinkę i Ciebie 🙂

  1. 16 lutego 2016 o 19:46
  2. 8 stycznia 2017 o 10:08

Skomentuj

