Migawki z Islandii V: Okolice Þingvellir

Opuszczając islandzki „złoty krąg(Golden Circle) ruszyliśmy w kierunku Borganes przejeżdżając przez bardzo ważny dla historii Islandii obszar Þingvellir. Tutaj to w 930 roku po raz pierwszy zebrał się islandzki parlament.

A6E03243

A6E03040

A6E03044
Nasze jedyne „muzeum” które odwiedziliśmy na Islandii to Laugarvatnshellir. Dom-jaskinia w której przez dłuższy czas zamieszkiwała rodzina.
A6E03050
To oto pani w tradycyjnym stroju islandzkim oprowadzała nas po tej mini jaskini i opowiadała historię jej mieszkańców.
A6E03063
Tu również spotkaliśmy porozrzucane owce… a przynajmniej tak mi się wydaje że są to owce 😉

A6E03067

Tintron – ten fragment darni i skały na środku to podobno jaskinia ale nie udało się nam znaleźć do niej wejścia.
A6E03363
Z folderu reklamowego Dacii Duster 😉

A6E03322

A6E03188

A6E03168

A6E03145
Silfra to szczelina utworzona na rozbieżnej granicy tektonicznej między płytami północnoamerykańską i euroazjatycką znajdująca się w jeziorze Þingvallavatn w Parku Narodowym Þingvellir na Islandii. Popularne miejsce do nurkowania.
A6E03138
XI wieczny kościół Þingvallakirkja
A6E03130
W okolicy Þingvellir znajduje się kilka różnych atrakcji np. niewielki kanion.
A6E03104
Þingvellir to nie tylko obszar ważny historycznie ale również bardzo interesujący ze względu na budowę geologiczną. Znajduje się on bowiem w miejscu, gdzie stykają się płyty tektoniczne eurazjatycka i północnoamerykańska.

A6E03124

A6E03300
Jak widać Islandię można zwiedzać też na rowerze… choć może być to dosyć ekstremalne doświadczenie.
A6E03280
Widok na fjord Hvalfjörður
A6E03279
Z fiordu odbiliśmy do wodospadu Glymur do niedawna uważany za najwyższy wodospad na Islandii (ostatnio jednak zmierzono dokładnie inny wodospad Morsárjökull co zepchnęło Glymura na drugie miejsce
A6E03264
Niestety tym razem nie byliśmy wystarczająco przygotowani (przyjechaliśmy zbyt późno bo do wodospadu prowadzi kilku kilometrowa droga z atrakcjami). Jak np. taka przejście przez rzekę… Musieliśmy więc zrezygnować z tego punktu wycieczki.
A6E03248
Widoki z początków trasy do Glymur

A6E03302

A6E03197
Po drodze mijaliśmy też jeziora między innymi Skorradalsvatn

A6E03196

A6E03186

Ostatnia część Migawek z Islandii wiedzie przez półwysep Snæfellsnes w zachodniej części wyspy.

Pełna galeria (32 zdjęć)

P.S. Krótkie relacje fotograficzne (w przeciwieństwie do obszernych wpisów z kategorii Podróże) z innych miejsc oznaczone są tagiem Migawki z