Wrocław: Fotodzień Zajezdnia Popowice

27 kwietnia Klub Sympatyków Transportu Miejskiego, Towarzystwo Miłośników Wrocławia i Wydział Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia po raz kolejny otworzyli wrota do Zajezdnia Popowice. Tym razem po raz pierwszy pod szyldem imprezy nazwanej “fotodzień”. Była to okazja aby wykonać sesje fotograficzne zgromadzonym tam zabytkowym tramwajom i autobusom. Zapraszam więc na fotorelację z tego wydarzenia.

A6E02964

A6E02991

A6E02787

A6E02989

A6E02988

A6E02982

A6E02978

A6E02974

A6E02971

A6E02965

A6E02961

DSC05709
Na takie widoki można natrafić spacerując wokół budynków zajezdni.

DSC05705

DSC05704

DSC05700

DSC05691

DSC05689

DSC05688

DSC05687

DSC05686

DSC05684

DSC05679

DSC05677

DSC05675

Zajezdnia została wybudowana w 1901 roku dla elektrycznego taboru BSEG (Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft). W 1911 została wykupiona i należała do spółki SSB (Städtische Straßenbahn Breslau) czyli miejskiego przewoźnika. W trakcie wojny uległa znacznym zniszczeniom udało się ją jednak odbudować. Uruchomiono w niej poprzednika dzisiejszego MPK czyli Zakłady Komunikacyjne Miasta Wrocław. Już w dwudziestoleciu międzywojenny naprawiano tutaj tramwaje, a od lat 70. XX wieku także autobusy. W latach 1993-2005 działał tutaj Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, który chciał w zajezdni utworzyć muzeum komunikacji. Niestety upadek stowarzyszenia przeszkodził w realizacji tych planów, a część eksponatów została rozkradziona lub zniszczona. Przez kilka ostatnich lat Klub Sympatyków Transportu Miejskiego, Towarzystwo Miłośników Wrocławia i Wydział Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia zabezpieczyli dotychczas niszczejące pojazdy, które można było oglądać i fotografować podczas tej imprezy.

DSC05731

DSC05723

DSC05719

DSC05718

DSC05717

DSC05714

DSC05711

DSC05710

DSC05674

Choć to pierwsza edycja „fotodnia” w tym miejscu to na popowickiej zajezdni byłem już dwukrotnie. Stąd większość eksponatów w postaci tramwajów i autobusów było mi już znane (i obfotografowane). Z ciekawostek w porównaniu z poprzednimi imprezami do hal zajezdni przeniesiono niszczejące wraki starych tramwajów, które wcześniej znajdowały się pod gołym niebem. Z jednej strony uchroni to je przed całkowitą dewastacją z drugiej, z punktu widzenia fotografii, ciekawiej prezentowały się ona na wolnym powietrzu (gdzie zdążyły nieco zarosną roślinnością). Zresztą mogliście to obejrzeć we wcześniejsze fotorelacji z tego miejsca.

A6E02955

A6E02952

A6E02949

A6E02936

A6E02935

A6E02929

A6E02922

A6E02911

A6E02909

A6E02927

A6E02905

A6E02901

A6E02897

A6E02896

A6E02894

A6E02891

A6E02889

A6E02886

A6E02880

A6E02878

A6E02876

A6E02870

A6E02867

A6E02864

A6E02860

A6E02857

A6E02856

A6E02853

A6E02852

A6E02851

A6E02836

A6E02832

A6E02828

A6E02824

A6E02820

A6E02816

A6E02813

A6E02812

A6E02810

A6E02805

A6E02798

A6E02795

A6E02789

A6E02930

Z ciekawostek po raz pierwszy miałem okazję wejść do starej kuźni gdzie na remont czekają wagony sprzed II wojny światowej typu Linke-Hofmann Standard.

Pełna galeria (131 zdjęć)

P.S. Relacje z wcześniejszych imprez z zabytkowymi tramwajami i autobusami znajdziecie pod tagiem zabytkowe tramwaje

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s