Drugi dzień FashiON! Wrocław Fashion Week to możliwość obejrzenia kreacji kolejnych młodych, polskich projektantek, stworzonych według zasad mody zrównoważonej. Jeżeli ominął cię pierwszy wpis z tego wydarzenia to zachęcam do jego lektury aby dowiedzieć się nieco więcej o samej imprezie.

WERONIKA SŁOBODZIAN (veruleofficial)
Dzień ten rozpoczął się od pokazu Weroniki Słobodzian. Niestety ze względu na obowiązki zawodowe nie mogłem wziąć w nim udziału. W ostatniej chwili udało mi się jedynie załapać na ostatki sesji z modelkami już po pokazie – stąd sekcja fotograficzna tym razem nieco uboższa.


Weronika to absolwentka kierunku Projektowanie i stylizacja mody w poznańskiej Fashion School. W swoich projektach harmonicznie łączy kobiecość z nowoczesnością tworząc kolekcję praktyczną, w minimalistyczny sposób zbliżającą elegancję i swobodę.


Projektantka ukończyła szkołę muzyczną, co jak mówi ukształtowało w niej wrażliwość na piękno. W trakcie swej muzycznej edukacji przez wiele lat grała na fortepianie i flecie poprzecznym oraz trenowała różne style tańca. Uzyskała tytuł licencjata na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na UZ gdzie rozwijała swoje umiejętności pisarskie.

Aktualnie jest studentką Zarządzania kreatywnego w CDV w Poznaniu. W wolnym czasie uczy się języka hiszpańskiego, a także zajmuje się organizacją i stylizacją sesji zdjęciowych oraz tworzy nowe projekty jako VERULE.


Kolekcja SELFISH inspirowana jest syrenami takimi, jakimi były na początku. Zmysłowe. Kobiece. Silne. Femme fatale. Syreny jako niebezpieczne i przebiegłe stworzenia pojawiły się już w czasach antyku, w „Odysei” Homera, gdzie śpiewały o przyszłości, aby hipnotyzować i uwodzić żeglarzy. Grecka postać syreny to pół ptak, pół kobieta. W mitologii rzymskiej syrena była natomiast nimfą morską, wyobrażaną jako ryba z głową kobiety lub pod postacią pół kobiety, pół ryby. Te dwa różne wyobrażenia syren wywołują czasem nieporozumienia, chociaż są one tożsame. Kolekcja nie odnosi się zatem do syren, jakie pokazuje nam popkultura — delikatnych i łagodnych, a do tych związanych z tradycją, czyli zdradliwych i przepełnionych próżnością.


JUSTYNA TUCHORSKA (copytco)
Obcość, odmienność, wykluczenie – o tym opowiada inspirowana estetyką cyrku kolekcja dyplomowa „Kostium Innego” Justyny Tuchorskiej, stworzona w Pracowni Ubioru Kreacyjnego na Wrocławskiej ASP. Pełna zmysłowości, słodko-gorzka historia opowiedziana z żeńskiej/niebinarnej perspektywy zabiera nas w podróż przez stulecia wykluczenia, fetyszyzacji, ale też niezwykłego piękna i siły Innych. Opowiadając poprzez ubrania, zaciera się granice między sztuką a modą, jednocześnie dotykając tego co publiczne, performatywne, jak i tego co najintymniejsze, najbliższe ciału.




Po oficjalnym pokazie przyszedł czas na sesję. Tym razem kreatywnie wykorzystano starą kanapę oraz czerwony materiał jako tło do zdjęć.
















SANDRA SKÓRKA (skorka.bags)
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Podczas studiów kształciła się w pracowni projektowania ubioru oraz w pracowni projektowania obuwia i galanterii skórzanej, w której robiła dyplom. Kolekcje dyplomową toreb podróżnych wykonała samodzielnie, dzięki doświadczeniu, które zdobyłam podczas praktyk w pracowni kaletniczej BNB. Jej dyplom został nominowany do konkursu DESIGNE 32 w Katowicach jako najlepszy dyplom projektowy ASP w Łodzi. Od dziecka kocha torebki, projektowanie i tworzenie ich sprawia projektantce dużo przyjemność i satysfakcji. Obecnie jest na etapie tworzenia własnej marki torebek skórzanych pod nazwą „Skórka”.
Haute couture – kolekcja toreb podróżnych







Całą kolekcje została wykonana ze skóry naturalnej przez projektantkę, która własnoręcznie szyła, kleiła i mocowała okucia do każdego modelu. Cel jaki jej przyświecał to funkcjonalność oraz dopasowanie do indywidualnych potrzeb kobiet często podróżujących i żyjących w ciągłym biegu. Torebki o pudełkowym kształcie wyglądają efektownie, jednak zajmują dużo miejsca. Wychodząc naprzeciw temu problemowi Sandra skonstruowała torebki, które możemy sami w każdym momencie rozłożyć na płasko i spakować do walizki, a walizkę w hotelu rozłożyć i schować do szafy. Projektantka zastosowała system rozkładania i składania torebek na napy, dzięki temu jest bardzo prosty w obsłudze.








Kolekcje toreb i walizek na wybiegu dopełniła autorska kolekcja ubioru pod tytułem: „Nie ma ucieczki od formy, jak tylko w inną formę”. Tworząc kolekcje Sandra wyszła od najprostszej formy jaką jest kwadrat, z którego stworzyłam przestrzenne konstrukcje płaszczy i kurtek. Całość kolekcji wykonała z naturalnych materiałów, głównie wełny. W ten sposób tworzy modę zrównoważoną. Wełniane płaszcze mogą służyć latami, dzięki czemu nie zaśmiecamy środowiska, co jest dla projektantki bardzo ważnym aspektem w tworzeniu marki.









BASIA FLORCZYK (_florentini)
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Podczas studiów kształciłam się w pracowni projektowania ubioru sportowego i specjalistycznego, w której robiła dyplom. Kolekcję dyplomową kurtek zimowych i kompletów sportowych wykonała samodzielnie , dzięki doświadczeniu, które zdobyła podczas praktyk w firmie projektującej okrycia zimowe. Obecnie studiuje na Politechnice Łódzkiej na wydziale wzornictwa, Architekturę ubioru. Ostatnim osiągnięciem projektantki jest wygranie konkursu na „Zaprojektowanie strojów dla sztabu polski na Expo w Dubaju 2020”.
Kolekcja, która zostanie zaprezentowana to dyplom licencjacki projektantki o nazwie ,,Biomorficzne struktury ochronne” kolekcja odzieży wierzchniej dla kobiet.










Za inspirację posłużyły formy zróżnicowanych kształtów biologicznych. Projektantka przeanalizowała na przykład budowę owadzich skrzydeł i korpusów. Szczególnie istotna były dla niej obłe linie stanowiące geniusz konstrukcyjny matki natury. Inspirowała się również ziarnami owoców i widokiem tkanki biologicznej widocznej pod mikroskopem. Pracę swą wsparła wiedzą z zakresu architektury biomorficznej, której przedstawicielami byli Vincent Callebaut, Zaha Hadid i Henry Pavie. Korelacje między modą a architekturą biomorficzną stały się dla projektantki dodatkowym źródłem inspiracji. Najważniejszymi rozwiązaniami, które zastosowała to pikowanie (przeszycia), rozwiązanie to sprawia, że ocieplina jest ustabilizowana i równomiernie rozłożona na płaszczyźnie. Technologia ta dodaje również wartości estetycznych dzięki połyskliwym tkaninom.









I to wszystkie projekty z drugiego dnia imprezy. Popatrzcie jeszcze jak wyglądało tworzenie atmosfery do tej sesji. Główna animatorka wszystkich sesji to z Julia Abramova z @artisticpunks tutaj dzielnie wspomagana przez Gabi Przybyszewską (@moon_.atelier)

Kadry z planu
Oczywiście na koniec podsumowanie dnia w formie videoclipu przygotowanego przez ekipę filmową w składzie Jakub Stypuła @jakub_stypula oraz Mikołaj Otwinowski @m.otwinowski
Ale zanim przejdziecie do samego video kilka kadrów z planu zdjęciowego 🙂






To tyle jeżeli chodzi o dzień drugi. Oczywiście część kolejna nastąpi…
Wszystkie wpisy poświęcone temu wydarzeniu znajdziecie pod tagiem FashiON! Wrocław Fashion Week
P.S.
Ponieważ nie udało się zebrać szczegółowych informacji o tym, która z makijażystek malowała, którą modelkę na którym pokazie poniżej lista wszystkich makijażystek biorących udział w całym evencie.
Iryna Pidluzhna – @iryna.makeupartist
Ada Duda – @aduda_makeup
Marta Kantor – @marta.kantor.makeup
Kasia Łukojko – @entropeja
Klaudia Cieślak – @klaudiacieslakmakeup
Anna Roszkiewicz- @makeup_by_anna_roszkiewicz
Pełna galeria (155 zdjęcia)
2 myśli na temat “FashiON! Wrocław Fashion Week (Dzień II)”