Co dalej z BFStats?

Na początku krótkie wprowadzenie dla tych wszystkich którym temat kompletnie nic nie mówi. BFStats to serwis ze statystykami do mojej gry ekonomicznej Biznes Filmowy. Serwis, który od kilkunastu dni… nie działa. Powodem tego stanu jest awaria serwera na którym był on hostowany. Hosting był usługą komercyjną i obsługiwała go firma GłowaNET. W skrócie przybliżę Wam historię z ostatnich kilkunastu dni.

Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem, że strona http://www.bfstats.prv.pl nie odpowiadała na żądania przeglądarki. Skontaktowałem się z pomocą techniczną firmy hostingowej. Następnego dnia otrzymałem dziwną odpowiedź (admin pytał o dane serwisu – które podane były w formularzu zgłoszeniowym). Dałem kilka wskazówek administratorowi (sic!) gdzie ma szukać tego serwera i następnego dnia dowiedziałem się, że jest poważna awaria oraz, że trwają prace nad jej usunięciem.

Dalsza wymianie kilku maili (z których pierwsza była taka, że firma GłowaNET nie udziela na tą usługę gwarancji) nie przyniosła żadnych konkretnych informacji – postanowiłem więc dać im nieco więcej czasu (choć oczywiście chwalą się dostępnością serwisu powyżej 99% w roku ;). Niestety po tygodniu(!!!) nie działania strony i braku  odzewu postanowiłem ponownie napisać do działu pomocy. Po kilku kolejnych dniach otrzymałem wiadomość, która zawierała dane do nowego konta na innym serwerze i tyle… żadnego szczegółowego wyjaśnienia czy dodatkowych informacji. Wygląda więc na to, że cała stara zawartość zarówno kontentu jak i bazy danych jest nie do odzyskania (moje pytanie o to czy dane zostały utracone zostało zignorowane). O ile wersje deweloperską serwisu posiadam u siebie na domowym serwerze o tyle dane użytkowników bezpowrotnie zginęły 😦

Co następuje w związku z tym? Ponieważ współpracę z firmą GłowaNET pewnie wkrótce zakończę (rozumiecie chyba, że nie chce ryzykować kolejnej nieoczekiwanej awarii wraz z utratą wszystkich danych bez słowa wyjaśnienia i propozycji jakiegoś zadośćuczynienia). Zmuszony będę poszukać nowego (lepszego jakościowo) providera. Następnie czeka mnie ponowna konfiguracja oraz mozolne odtworzenie struktury bazy danych. Zajęcie dosyć czasochłonne. Ponieważ aktualnie większość mojego wolnego czasu poświęcam pracom nad następnym releasem Biznes Filmowego (v0.7.0), który zawierać będzie wiele nowych elementów postanowiłem, że w zbliżającej się wersji nie będzie dostępny serwis ze statystykami. Skoncentruję się bowiem na ukończeniu rozpoczętych featurów i dopiero po ich ukończeniu ponownie zajmę się przywracaniem BFStats (z kilkoma, mam nadzieję, nowymi funkcjami). Takie są więc plany na najbliższe tygodnie.

Proszę więc wszystkich fanów o wyrozumiałość i cierpliwość.

UWAGA AKTUALIZACJA (2011-12-19)

BFStats powrócił w nowej postaci jako MovieStats i jest dostępny pod adresem http://moviestats.tomiga.net

6 myśli w temacie “Co dalej z BFStats?

  1. O, to istniała jakaś stronka ze statystykami? 😉
    Ehh… nie widziedziałem. 😦

    Panie Autorze, co trzeba zrobić w Biznesie Filmowym I, by dodać więcej niż 999 aktorów? Bo jak dodaje tysięcznego, nie ma go w grze. 😦

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. 😉

    1. BF1 nie jest juz rozwijany. Wszystkie sily i zasoby skierowane sa na BF2. W sumie to nawet nie wiedzialem ze ktos jeszcze gra w czesc pierwsza 🙂

  2. I część o niebo lepsza dla Mnie od II. Prościutka i fajniutka 😉
    A tak po za tym, kiedyś próbowałem w BF2 zacząć grać, ale jakoś nie umiałem tego połapać. A BF1 wszystko jasne 😉

    Nie tylko ja gram w część I. Ile razy z kumplami wieczorki pocinamy w to parę godzin z rzędu. 🙂

Dodaj komentarz